Gårdagen

Dagen igår på IKEA var jätte kul. Vi åt god lunch med efterrätt och gick mest runt och pratade och provade sängar. Vädret igår var jätte skönt, varmt men med lite svalare vindar. Äntligen!

Det var kul att åka vattentaxi också, smidigt sätt och ute på vattnet svalkade det skönt plus att man fick en fin utsikt över Manhattan. Gratis på helgen, 5 dollar på vardagarna, så det är ju värt det. 12 minuter tog det och det var kul.












Fin bild tycker jag, Lite av Manhattan, Empire State Building, Chrysler Building och Brooklyn Bridge.



Ikea i sikte!



Först blev jag överraskad av hur billigt allt var. Som den här soffan, 579 kr?! tänkte jag först innan jag kom på att det var dollar...



Dags för lite lunch, jag åt lax, det är nog 3e gången jag äter fisk sen jag kom hit. Inte bra : / Ohhh efterrätterna var så goda, daimtårta och äppelkaka :D



Efter lunchen blev vi lite trötta och tog en liten tupplur i en av sängarna.



Haha världens fulaste uttal av Hej då. Hä dö, that's how we say goodbye in swedish.... Eh, okej?



Nästan halva dagen gick åt där, det är alltid lätt att spendera tid på IKEA även fast man inte shoppar nåt :P
Jag ska åka dit snart igen och då ska jag handla från matshoppen dom har. Det finns ganska mycket bra mat och godis där så det ska utnyttjas : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0