Andra Natten I New York

Jaha nu sitter man här och känner sig häftig och bloggar. Sammy kommer kalla mig värsta tönten, men jag tror Tilda blir glad, hehe.
Nu är vi här i New York, kom äntligen fram igår efter en lång resa. 2 timmar flyg till London sen 7 timmar till New York, sen nästan en timme till hotellet. Vi bor jätte fint och jag delar rum med en thailändare och en tjej från England. Allt är bra, förutom frukosten, vitt bröd med jordgubbssylt mättar inte så värst mycket. Imorgon var det meningen att vi skulle åka in till New York och se alla kända ställen och göra massa roliga saker men det väntas en "snöstorm". Cirka 15 cm snö ska komma så nu kan vi inte åka. Det verkar bli kaos för minsta lilla här. Men men, jag, Merika och Martina fördriver tiden bra ändå. Idag har vi vart och shoppat, två gånger. Sista gången var nu kl 8, och det märktes att man började känna av jet-laget när Martina blandade svenska och engelska. Yeah, tack var hennes svar när hon fick tillbaka pengar från en kassörska, hehe, det var roligt då tyckte vi.

På Torsdag kl 15.30 hämtar min värdmamma mig här på hotellet. Ska bli väldigt spännande att äntligen komma fram till dit man faktiskt ska. Det här är mer av en mellanlanding, och på torsdag kommer den verkliga prövningen. Men jag är laddad och jag hoppas på det bästa, att man klarar det och faktiskt stannar. Det är nästan det ända vi har pratat om idag med våra lärare, hur svårt det kommer att bli, och hur många gånger man kommer vilja hoppa på nästa flyg hem. Men det återstår att se.  
Nu är det dags att sova, kl är 11 här.
Saknar alla hemma <3




 
Äntligen framme

Godnatt alla <3


Kommentarer
Postat av: Ida

Låter som att allt är bra hitills! Skönt att höra. Håller tummarna för att torsdagen kommer gå lika bra, det gör den säkert :) PussKram

2010-02-10 @ 08:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0