I <3 NY

Hemma efter en dag i New York City. Vi började på naturhistoriska muséet, det var stort och roligt. Alla man kan tänka sig fanns där, såg precis ut som i filmen, Natt På Muséet : ). Vi var och tittade på fjärilarna, man gick in i ett rum, som var jätte varmt, och hade jätte hög luftfuktighet. Där inne fanns jätte många fjärilar överallt, en del var säkert 15 cm stora och dom landade överallt på en. Ganska äckligt faktiskt, det spelar ingen roll om de är fina, de är fortfarande insekter :P. Sen var vi på en 3D bio, man satt i en stor glob och hela taket var skärmen. Kul det med!
Sen var det lunchdags, och efterdet gick vi genom alla andra delar av muséet, det var 4 våningar så det tog ett tag.







Efter muséet tog vi bilen genom Manhattan. Vi såg många kända ställen, och gick ut här och var. Empire State Building, Times Square, Ground Zero, Fifth Avenue, Madison Square Garden. Åkte förbi några kändisars fina lägenheter, och studiorna där de har kända talkshows. Min värdmamma visade även mig var man inte ska va, så som Bronx och Harlem. Jätte kul, och nu är jag ännu mer sugen på att upptäcka mer! : ) Jag har hört att New York är en ganska lätt stad att "lära" sig, och hitta i, och det tror jag själv nu. Det är så smart uppbyggt med alla gator, hela Manhattan är en rektangel, med vatten på sidorna, och man behöver bara veta om man är på upper eller lower Manhattan för att hitta.










Man måste ta upp efter sig i New York...



Hoppas jag och Juliana kan åka i helgen. Nu ska jag vara lite social. : )

Hej då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0