Körlektion och familjemiddag

Idag har det vart min första arbetsdag, och än så länge har det gått bra. Jag börjarde dagen med att ta lillkillen ut och leka i snön. Det är fint väder, 0 gradigt med sol. Kl 10 var det dags för min körlektion, det gick också bra men det var en ganska så konstig stil de kör med här. Om jag kör förbi barn på trottoaren eller vägen som leker eller är ute och går så har jag som vana att hålla ut en bit från dom, eftersom det är barn. Men så ska man absolut inte göra här, en meter räcker och körläraren sa det att blir dom påkörda så får de skylla sig själva(!) Så länge jag gör rätt så ska jag inte tänka på andra. Man får inte röra de gula linjerna i mitten av vägen, aldrig, och absolut inte köra för sakta. Jag ville inte köra 25 mph i ett skolområde, men det var jag tvungen att göra. Det ska gå snabbt så man håller trafiken flytande. Jag är även van att dubbelkolla när man passerar korsningar så det inte kommer nån någonstans, det ska man inte heller göra. När man får grönt här så är det bara att pressa på gasen. Är nån i vägen är det deras fel för jag har fått grönt. Så det var en upplevelse som är skön att ha gjord, nu får jag köra så mycket jag vill, och jag tänker behålla min svenska körstil. Nu har ja ledigt i ett par timmar, jobbar 2 timmar sen ikväll. Det är främmande här och vi har precis ätit en födelsedags lunch, spegetti bolognese. Snart är det dags för tårta : ) Imorgon har jag en skön dag och jag ska bara jobba 3 timmar. Min värdmamma sa idag att hon ville åka till California imorgon, men lillkllen är inte riktigt frisk ännu så det blir nog inte så. Hon saknar visst sin familj där väldigt mycket, så hon har pratat om att åka varje dag nu. Men det blir nog inte. Det är väldigt synd tycker jag. Men det blir iallafall i sommar : ) På onsdag är det NYC och på fredag kanske i ska åka och åka skidor. Så kul! : ) Tårtdags! Hej då

Kommentarer
Postat av: Tilda

du verkar ju ha det super bra :D jag kommer i oktober och hälsar på dig, det vet du :D älskar dig sandra!

2010-02-16 @ 12:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0