Ny adress

Som jag skrev förut så blev det strömavbrott i torsdags eftermiddag. Det snöade, och nu har det väl kommit ca 40 cm snö. All den blöta tunga snön la sig på träden och det är massor av träd som har gått av och massor med stora grenar som har fallit överallt. På både balkongen och terassen på vårt hus har det fallit jätte stora grenar, som tur var så gick inget på huset sönder. Det ligger elkablar överallt, på marken, på husen, i skogen, överallt. Så jag förstår verkligen att det är strömavbrott. Det jag har svårare att förstå är varför det inte är fixat än (?).

Dagarna utan ström gick ändå bra, det som var jobbigt var att det var så kallt i huset eftersom inte värmen fungerade. 47 farenheit var det, det är ca 10 grader, om inte mindre tillochmed. Jag sov med tre par byxor, 4 par tröjor, täcke + 4 filtar, sockor och mössa :P Haha det behövdes verkligen, man blev ju inte varmare heller när man var tvungen att ta en kalldusch :P hehe. Vi fördrev tiden bra, och jag tycker vi hade kul. Vi la pussel, spelade spel, va ute i snön, åt gott. Som tur är så är det en gas spis så det gick ju att tända med en tändsticka, så vi svälte ju inte :P

Lite av min underhållning




Inte alls redigerade poser

Ganska så mysigt att sitta och läsa med levande ljus som lyse


B ringde imorse och pratade med elverket och som sa att dom troligtvis kommer fixa elen på tisdag kväll/natt. Så när vi fick veta det så var det bra att börja packa ihop kläder och annat och ge oss iväg. Bilarna var ju insnöade men som tur var så var en av bilarna parkerad vi tågstationen, så G gick hela vägen och hämtade den. Och nu är vi här hos deras kompisar : ) Skönt med en varm dusch och slippa gå runt och se ut som en Michelin gubbe inomhus : )
Vi får hoppas på att elen kommer tillbaka så fort som möjligt, för visst är det bra här men ändå så längtar man "hem".

Huset vi bor i nu är helt underbart, stort som bara den : ) Fint också.

Nu ska jag få i mig lite kvällsmat, jag har märkt att det är bra med lite extra hull när det blir kallt ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0