Tisdag

Idag jobbar jag mellan 11.30 till 19.00. Tyvärr är det dåligt väder ute, det är snöblandat regn, inte alls trevligt så det blir nog till att mest sitta inne. Lite tråkigt, är ju mycket trevligare att kunna gå ut och leka och gå ut och gå. Jag hoppas på att det iallafall slutar regna snart, så man kan vara ute lite.

Jag hade rätt, jag är har ont i nästan hela kroppen idag från igår :P men det kunde faktiskt vara värre. Jag vill faktiskt börja träna nåt här. Har funderat på yoga, det har jag velat prova länge : ) Och min värdmamma är så snäll och kan tänka sig att betala en lektion i veckan åt mig : ) Så jag ska prata mer om det med henne, skulle vara så skönt att börja röra på sig lite mera : )

Igår på mötet träffade jag som sagt många au pairer, och efter jag hade pratat med dom så förstod jag verkligen vilken tur med familjen jag har haft. En tysk tjej ska gå in på rematch för andra gången nu, hon har haft sån otur att hamnat hos två dåliga familjer. Den familjen hon bor hos nu, handlar bara hem mat åt familjen sen så får hon äta nåt annat, och hennes rum och badrum var jätte dåligt. Och andra jag har pratat med trivs inte heller för föräldrarna inte är snälla och så. Merika hade otur och hamnade i en dålig familj, så hon kommer också antagligen gå in i rematch.
Min värdfamilj är helt underbar, det finns verkligen inget jag skulle vilja ändra på här. Dom är så snälla och barnen är så väluppfostrade. Förstår nu att jag har haft tur, och det är så skönt : )

Idag blir det nog inte banken. Får ta det imorgon. Nu ska jag ta det lugnt ett tag till innan det blir dags för lek : )

Hej då sålänge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0