Tisdag

Dagen började med arbete från kl 8.30, jag och lillkillen lekte lite sen klädde vi alla på oss och åkte till en stor mall som ligger i en annan stad i närheten. Det var ett stort köpcentrum med 4 våningar och alla slags butiker, och självklart matställen. Flickorna och jag var på Macy's och handlade för deras presentkort, och jag kan lova att man blir bra shoppingsugen när man ser priserna. Det är väldigt billigt här, allt är mycket billigare än i Sverige. Maten, kläderna, sminket speciellt. Man kan köpa en bra mascara för typ 3 dollar(!) Det är ingenting. Nu på eftermiddagen har vi lekt, ätit middag och jag har precis gett lillkillen ett bad. Nu är min värdmamma iväg och hämtar sin kompis som kommer med tåget från New York City. Imorgon åker vi äntligen dit : ) Vi ska åka bil, besöka något museum och så ska min värdmamma ge mig en tur på Manhattan. Hon kan stan utantill, dom brukade bo där för några år sedan, så det ska bli kul att se allt som hon har att visa, hon som kan stan. Nu har jag vart här en vecka, snart en vecka hos familjen, och än så länge känns allt bra. Självklart saknar jag alla, men det var jag ju beredd på, inte så mycket att göra åt. Kl är snart halv 7 och det blir en tidig kväll idag med. Är fortfarande jätte trött, tror inte det är jet-laget fortfarande, utan allt som händer runt om kring. Allt är nytt, och hjärnan jobbar hårt hela dagarna. Nu är det dags för lite tv tittande och chips : ) Godnatt alla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0