Söndag

Idag har vart en skön dag och jag tror jag börjar komma in i rätt dygnsrytm här även fast jag vaknar runt halv 7 på morgonen. Alla har vart hemma idag, och vi har inte gjort något speciellt. Jag och värdmamman var och handlade mat förut och vi köpte hem allt jag vill ha i kylskåpet. Hon var verkligen jätte noggrann med att jag skulle stoppa ner allt jag ville i matvagnen. Det är verkligen skönt att familjen äter så bra och nyttigt som de gör, maten är underbar och det är tur annars skulle man inte överleva! Jag vet andra au pairer som har familjer som äter typiskt amerikansk, alltså väldigt onyttigt. Och det verkar vara ett problem. Här köper familjen alltid organisk mat och allt är färskt.

Nu på kvällen har vi fått besök av barnens kusiner och moster mm.
Tidigare idag fick jag mejl och sms av en brasiliansk tjej, Juliana, och jag kom precis hem efter en träff med henne. Vi var och fikade på Starbucks och åkte till en shoppingmall och handlade lite nödvändigheter som shampo och bodylotion. Hon var jätte trevlig och det var skönt att träffa nån ny : )
Nu ska jag äta en sen middag, jag missade middagen med familjen eftersom jag var ute, men dom har sparat till mig. Idag blir det takeaway kina mat, i dom där små typiska kartongerna.

Imorgon är det första jobbdagen, och även tid för min körlektion. 90 minuter blir det hoppas det kommer gå bra : )

Här är lite biler från orientation i Stamford.

Alla Au Pairer, vi var en ganska liten grupp, 60 st



Lunchdags



Lite av rummet





Man blir trött efter ett tag


Nu är de dags för kinamat!

Godnatt och sov så gott <3


Kommentarer
Postat av: Tobbe

hej, jag slår vad 50 kronor om att du kommer öka minst 10 kilo i vikt under detta amerikaår, satsar du emot?

2010-02-15 @ 18:05:17
Postat av: Anonym

Dom säger att nästan alla går upp 20 pounds, de är väl ca 10kg? Haha så det kan nog hända andra men inte mig!

2010-02-15 @ 19:58:46
Postat av: Sandra

Dom säger att nästan alla går upp 20 pounds, de är väl ca 10kg? Haha så det kan nog hända andra men inte mig!

2010-02-15 @ 19:59:31
Postat av: tobbe

Okej vi satsar 50 spänn!

2010-02-16 @ 18:28:36
Postat av: lovisa

saknar dej syran

2010-02-16 @ 18:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0