1 Månad

Idag har jag vart här i USA i 1 månad. Jag åkte måndagen den 8e februari. På torsdag är det en månad hos familjen.
Allt känns bra, jag väntar fortfarande på att få jätte jätte mycket hemlängtan och bara gråta hela dagarna som alla säger att man får :P Mitt har inte kommit än, jag vet inte om det kommer heller. Undra om det är bra eller dåligt? :S Självklart har jag hemlängtan, nästan hela tiden faktiskt, men det är sånt man får ta. Det var jag ju beredd på. Det är ju en självklarhet när man är på andra sidan jordklotet..

Det känns skönt, och det känns som om tiden har både gått snabbt och sakta. Ibland känns det som om tiden aldrig rör sig, men nu sitter jag här en månad senare, och tycker det har gått fort. Ganska fort iallafall. Det känns bra och naturligt att vara här och jag tycker jag passar in.

Jag har hunnit med NYC, White Plains, Stamford, jag har hittat ett par vänner, vart på cluster meeting, skrivit in mig på min första klass, lärt mig hitta nästan överallt med alla tre bilar och lärt känna den här familjen. Skönt.

Det som också känns skönt är att jag har en sån rolig tid nu som kommer upp : )
Den 29e flyger jag och flickorna till San Fransisco, vi ska hälsa på deras morföräldrar i Carmel, och vi kommer stanna i en vecka. Jag hoppas på värme och mycket sol :D

Sen kommer vi hem måndagen den 5e, sen på torsdagen den 8e landar mitt finbesök i form av Sammy ♥ Markus ♣ och Cissi ♦. Dom stannar till på måndagen och det kommer bli en kul weekend i New York :D

Ett par saker vi bara måst göra och se är

Times Square, självklart, det är ett måste.

♦ Åka upp i Empire State Buildning eller Rockefeller Center "The rock" och se utsikten över New York

♦ Åka färjan och titta på Statue of Liberty

♦ Se någon match på Madison Square Garden, hockey eller basket. Är säsongen över då så kan vi se baseball

♦ Shoppa på Fifth Avenue

♦ Se Chinatown och Little Italy och Soho

♦ Strosa runt och och jag får bestämma, sjävklart ta en fika i Central Park

Ground Zero är ju inte världens roligaste plats, men kanske kul att ha vart där

The High Line, jag älskar den

Det här är bara lite av det jag kom på nu, det kommer bli ett par späckade dagar :D



Kommentarer
Postat av: Cissi

Självklart måste vi göra alla dessa saker och det kommer att bli så kul =)

2010-03-09 @ 09:01:31
Postat av: Mormor o Morfar

Vi är så stolta över dig.Vilka upplevelser,allt detta kommer du att bära med dig hela ditt liv.Vi tänker och pratar om dig varje dag.

2010-03-09 @ 09:14:24
Postat av: tobbe

jadu om ni går på basket så kan ja tänka mig sammys reaktion, det måste va en riktig höjdare!

2010-03-09 @ 21:32:22
Postat av: Sara L

Hej Sandra! Det är så kul att följa dig här på din blogg!! Och jag ser att du trivs, och jag tycker att du är otroligt stark!!! Passa på och njut och lev livet och ta för dig! Ett år kommer att svischa förbi, frågan är om du överhuvudtaget vill åka hem igen om ett år..... ;)

KRAM Sara

2010-03-10 @ 08:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0