En söndag i New York

Idag har det vart jätte bra väder, hela dan så har det vart sol och det är inte alls kallt ute längre. Det är så skönt att våren äntligen är på väg.

Jag och Rosi tog tåget in till NYC kl kvart i elva, och gick direkt till Times Square och tog tunnelbanan ner till Chinatown och Little Italy. Chinatown var väl sådär, längst Canal street är det bara små gatuförsäljningar med kopior av alla märken som finns. Little Italy var mysigt, och jag tror att för att uppskatta båda de här ställena så måste man lära sig lite mer om vart man ska gå och vad som finna att se. Alla gator i downtowm är huller om buller så det är jätt svårt att hitta :P







Efter det så gick vi till Soho, har hört att det ska vara jätte bra shopping där, och det stämde. Soho är jätte mysigt och det finns alla affärer man kan tänka sig, både billiga och dyra. Jag skämde även bort mig själv här och fixade mina naglar för första gången i mitt liv :D det blev jätte fint, och det är skönt att ha jämn långa naglar, det var ett tag se.



Vi lunchade i Soho på ett fint litet ställe, självklart blev det en hamburgetallrik :P hehe det var länge sen så jag var tvungen. Stora pommes frites med mycket potatis, det gillar vi! :D





Mitt sällskap för dagen, Rosi



Vi gick förbi The Magnolia Bakery som är ett jätte känt cupcake bakeri. Kön in var jätte, jätte lång, så tyvärr orkade vi inte stå in den :P Jag får ta och smaka det någon annan dag.



Efter Soho gick vi till the highline, det är en promenadväg som är byggd på ett gammalt järnvägsspår upp i luften längst Hudson floden. Jätte fin utsikt hela vägen, det var ganska kort, tog väl 20 minuter att gå. Vi gick precis när solen började gå ner, helt underbart. Man kunde se frihetsgudinnan, Empire state building coh mycket mer. Jätte bra verkligen och jag hoppas dom kommer bygga den längre : )







Det finns många fina hus att se







Idag åkte vi aldrig till Frihetsgudinnan, det hann stänga den här gången med, så vi fick improvisera lite..



Efter allt det här så gick vi 22 blocks längst 6th avenue, vi hittade ett par jätte billiga affärer, så det var kul. Det jag köpte idag var mina solglasögon, självklart ser jag ut som en mygga i dom, men jag börjar vänja mig. 5 dollar betalade jag, och jag hoppas dom här kommer hänga kvar längre än de andra som ligger nånstans på Atlantens botten :P




Kommentarer
Postat av: Susanna

Hej Sandra! VA skoj det är att följa dig!! du verkar se en massa skojjigheter! kram kram Susanna

2010-03-08 @ 09:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0