Jag och NYC

Igår fick jag inte tag på nån som kunde åka in med mig till NYC, alla var insnöade och kunde inte ta sig nånstans. Så jag bestämde mig för att åka ändå, jag var tvungen att köpa nya skor, och jag ville verkligen ut och göra nåt kul efter att ha vart fast i huset.

Jag åkte vi 12, och började gå på Fifth Avenue för shopping : ) Tråkig som jag är så gick jag in på H&M och tittade, mycket fina kläder där : ) Bra priser! Hittade ett par snekers och lite toppar där.
Sen gick jag till Forever 21, låg på 34 th street mellan 5th och 6th avenue, så det var bara 8 blocks att gå, men dum som var hade jag mina nya skor på mig så jag fick skapligt ont i fötterna. Priserna på forever 21 är helt otroliga, det är så billigt där, hittade ett par jeans för 9,50 dollar. Dom har alla sorters kläder, och allt är jätte fint, jätte bra butik, måste dit igen : )

Gick till New York Public Library och tittade. Tråkigt att det är massor med säkerhetskontroller överallt, det blir så komplicerat att komma in då. Kolla igenom väskor, känna igenom hela kroppen bara för att få komma in.





Lunchade på ett jätte gott ställe på 6th avenue, och gick runt och runt och tittade i butiker hela dagen. Såg mycket konstiga människor :P Och några mer normala :P Strosade mest runt, fikade på Starbucks i Empire State Building och hade det allmänt bra : )

Kollade på Rockefeller Center, gick förbi jätte många fina kyrkor på fifth avenue, vet inte vilke de är, måste kolla upp det :P Kul att se Times Square, Chrysler Building och Empire State Building i mörket, de var upplysta och fina.

Tåg tåget hem vi 7 när det blev mörkt, haha det finns många konstiga personer i NYC så det var nog bäst.

Bryant Park


Rockefeller Centrum







Lite av Times Square


Empire State Building



Chrysler Building










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0