Lördag

Hej

Här skiner solen och nu börjar det verkligen bli vår. Jag är jätte sugen på att ta en lång promenad, men efter min promenad igår så har jag fått skoskav och på ena foten har jag en jätte stor blåsa. Jag var precis och köpte speciella plåster så jag förhoppningsvis kan gå normalt imorgon.
Igår när vi var på bio så haltade jag fram :P haha det måste sett roligt ut, det är konstigt att nåt sånt litet kan göra så ont. Nej jag ska nog ta en promenad ändå, testa de nya plåstrena. Se om de funkar så jag vet om jag kan åka till NYC imorgon, vill ju helt inte åka om jag inte kan gå, det kan bli ett litet problem då. Om jag åker, eller jag ska säga när jag åker imorgon vill jag åka upp i Rockefeller Center, och även åka och se Frihetsgudinnan från färjan. Vi vet ju nu sen sist att sista färjan går 3 på söndagar :P

Igår var jag med och hämtade en av flickorna i skolan, det var lite speciellt det. För att få med sig barnen så måste man skriva under vem som hämtar och när. Sen kommer barnen och lärarna håller koll så att rätt barn kommer med rätt vuxen. De barn som inte har några föräldrar där får stå kvar i en liten grupp med en lärare och vänta, och vänta. Hehe det såg ganska komiskt ut med alla lärare som sprang runt med walkie talkies och försökte hålla koll på allt... Barn som ska med skolbussarna blir ledda ut av lärare. Det är säkert ett jätte bra sätt, men kanske inte det mest effektiva. Jag tror skolhämtningen tog lite mer än 30 min.

Nu är det promenad dags! Jag börjar jobba kl 5, sen jobbar jag tills föräldrarna kommer hem inatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0