Passover

Det var faktiskt riktigt roligt :D Vi var väl ca 15 st, och vi har ätit mat och ätit mat och ätit mat.

En fint dukat bord



En speciell tallrik, nu kommer jag inte ihåg namnet men på den låg det ett par saker som representerade olika händelser i judendomen.




Alla hade fått häften med alla texter i. Det stog vem som skulle läsa vad, vi satte oss vid bordet kl 4 och började äta vid nästan halv 6 så det tog ett tag att plöja igenom det. Mellan en del texter så gjorde man olika saker, tex som att doppa persilja i saltvatten (jag spydde nästan, det smakade som man hade fått en kallsup i havet). Det skulle reprensentera den bittra tiden när judarna var slavar och saltet var för de tårar som fällts.

Vi sjöng, på hebreiska, haha det gick sådär. Och läste massor. Jag trodde det var en text, det var det inte, jag hade kanske 5 st.



Tur att jag är tjej, alla killar var tvugna att bära en kippa, heter det va?





Det var iallafall kul att vara med om : )




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0