Soliga Manhattan

Det var en varm dag idag med, det är så skönt och jag tog nog vara på solen på bästa sätt, imorgon ska det komma regn : (.

Jag har promenerat hela dagen, jag började med att gå från Grand Central 42nd street och Lexington av. till 71th street och York av. Jag skulle lämna ett par saker till Gene på sjukhuset där. Han har gjort sin operation nu, och när jag kom dit var han lite drogad :S Men han hade en fin utskt från sitt rum iallafall ut över Hudson floden : )
Jag tog en taxi ner till 40th street och gjorde jag det jag kom för, hittade en vårjacka och ett par svalare skor.



Sen började jag promenera ner längst 5th av. Ända ner till Soho och West Village, det är de mysigaste områdena. På vägen dit såg jag Michelle Obama (!) Japp. Det lönar sig att vara nyfiken. En av gatorna var helt avstängd av poliser, vakter, bilar och motorcyklar och häftiga killar med korviga sladdar bakom öronen. Det var säkert över 50 personer som stod och tittade mot en resturang, och nyfiken som man är så gjorde jag likadant. Eter att jag frågat några så fick jag reda på att det var Michelle som var där inne och åt lunch. Efter ett tag kom hon ut och alla skrek och hon sprang snabbt in en av de stora bilarna som var parkerade precis utanför.


Efter min stjärnspotting gick jag vidare till Gay street. Det var trevligt.


Ganska passande namn eftersom det ligger i Chelsea.

Vidare till Perry street och tittade på Carrie Bradshaws trappa



Såg lite andra saker med

Ett fint hus




Flatiron Building



NYCs Big Ben



Sen lunchade jag, drack en Romeo and Juliet som är en smoothie på jordgubb och banan och åt en STOR chocolate chip cookie : )








Kommentarer
Postat av: Michaela

Vad mysigt allting låter, det verkar som att du har det superbra där nere! Roligt det är att följa dina äventyr via bloggen! =) Jag saknar dig din kråka! Du får maila mig ditt mobilnummer!



Puss puss

2010-03-22 @ 16:22:06
Postat av: tobbe

Vadå för trappa hon i sex and the city eller? Häftigt!

2010-03-24 @ 21:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0