Tisdag - Bra och DÅLIGT!

Dagen började bra med jätte härligt väder : ) NU ÄR DET VÅR :D

Jag var ledig fram till 3 idag så jag hade halva dagen till att göra andra saker. Idag var det lekgrupp här hemma, och det var 8 mammor och 8 tvååringar som kom kl 9.30 så jag åkte iväg till ett jätte bra ställe där man kan gå en lång promenad. Det ligger i Millwood, kanske 5 minuter häifrån och promenadvägen var fin och bra.





Vårtecken


Jag promenerade i en timme i solen, jag blev så varm att jag bara gick i tröja utan jacka ett tag. Sen hoppade jag in i bilen och åkte bort till affären. Allt bra än så länge. Gjorde lite ärenden, bla var och köpte 12 bagels för två dollar (!) vilket är alldeles för billigt, killen i kassan måste ha räknat fel.

Iallafall, sen när jag kom hem och skulle börja jobba kl 3 så var jag tvungen att gå och hämta min telefon eftersom jag och lillen skulle ut. Letade i handväskan... Letade genom mitt rum... Gick ut i bilen och tittade... Vände upp och ner på hela mitt rum... Vi ringde efter den och nu har jag letat i hela huset och den är borta! Min amerikanska telefon som familjen gav mig, är borta.

Känna väldigt frustrerande eftersom alla mina nummer osv är borta, och det känns också väldigt pinsamt eftersom jag har slarvat bort nån annans telefon! Jag har aldrig, verkligen aldrig tappat bort nåt som är viktigt tidigare, och nu när jag gör det så tappar jag bort nåt som inte ens är mitt! Bra jobbat...

Och det hela känns så konstigt för jag är nästan 100% säker på att jag hade med mig telefonen från promenaden in i bilen, så den måste vara i bilen nånstans. Men när vi ringer till den så går det direkt till voicemail, så antagligen har nån annan den och har stängt av den, för batteriet har jag laddat hela natten. Jag måste ha tappat den nånstans...

Men men, vad kan man göra? B ska ringa och se om det är nån försäkring på den imorgon och sen spärra kortet. Sen så får vi se hur dyrt det här blir...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0