Brooklyn Bridge och Donald Trump

Igår tog jag och Fanny subwayen till Brooklyn och gick över bron till Manhattan. Utsikten var jätte fin verkligen och vädret var jätte bra. Man kunde se frihetsgudinnan på ena sidan och Manhattan på andra. Varmt och sol och jag hade förstås för mycket kläder på mig.





Det var jätte mycket folk på bron, vi gick ju där när alla skulle hem från jobbet så det var ett par gånger man höll på att bli överkörd av en och en annan cykel :P

Väl på Manhattan gick vi genom Chinatown, Soho, Greenwich Village och upp till Washington Square Park. Där i parken finns en stor fontän så vi passade på att svalka fötterna lite, det var väldigt skönt. Det var nog upp mot 25 grader igår så det behövdes.



På väg från parken såg vi hur ett filmteam höll på att filma något. Jag frågade några av alla de personer som stod och tittade på och det var Donald Trump som dom höll på att filma för något program. Han gick fram och tillbaka och pratade och sen tittade han igenom det dom filmat. Jag och Fanny stod där som två riktiga turister med kameran framme och efter en stund vände han sig till oss och sa; You girls are torturing me. Haha, det var ett skämt (hoppas jag :P) Så nu har man småpratat lite med Donald Trump också ; ) Haha, inte riktigt, men nästan.





Efter denna kändisspotting gick vi vidare upp på Fifth Av, tog en smoothie sen blev det kväller och jag hoppade på tåget hem : )




Bra dag


Kommentarer
Postat av: Merika

I love your hair.

2010-05-21 @ 17:51:43
URL: http://emmamerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0