Ett grått nyc





Idag har det vart kallt och grått. Vädret ändras snabbt här, på morgonen kan det vara 25 grader varmt sen kan det övergå till åska och regn sen en fin kväll, nästa dag är det bara 15 grader ute. Man vet aldrig vad man ska ha på sig :P

Iallafall, idag åt vi brunch inne på Manhattan, gott gott. Pannkaka blev det, men jag hällde nog på för mycket Maple Syrup tror jag, lite för sött även för mig.
På Brunchen träffade jag Fanny, Bs systers au pair från Frankrike. Jätte snäll så det är skönt, nu har jag en jag kan tillbringa mina dagar i NY med :D

Våran dag började lite märkligt när vi skulle ta subwayen från Harlem till Times Square. Vi blev totalt utskällda av en kvinna (idiot) som jobbade och sålde Metrokorten. Helt utan anledning blev hon hysteriskt galen och började skrika på oss för att Fanny (som har vart här i två veckor) gav henne för mång mynt när hon skulle betala. Hon skrek verkligen, jag fick till och med hålla för högtalaren för hennes gälla röst skärde i öronen.

Haha, jag blev så chockad så det ända jag fick fram var; What's your problem? Why are you screaming? You are so rude! Haha, det är svårt med snabba gensvar på engelska när allt händer så fort!

Och inte gjorde hon rätt heller. Vi gick där ifrån med mitt Metrokort med Fannys pengar på, när vi skulle ha varsitt kort. Men men man får väl skylla på att vi var uppe i Harlem och antagligen har hon ett väldigt tragiskt liv.


George Washington Bridge över Hudsonfloden. Det var ungefär här det där planet var tvunget att nödlanda för ett tag sen. Utsikt från där vi åt brunch.




Resten av dagen var bra iallafall : ), vi stötte inte på mer weirdos. Tur det.

Kommentarer
Postat av: moster Lena

Men Sandra hur skall det bli när du kommer hem till Sverige igen? Håkan och jad spekulerar i hur lång tid det tar innan du flyttar till Stockholm... Vad är det för fel på brunch på Sultans? skämt åsido, du verkar trivas och det är ju bra.

Här går allt sin gilla gång, Ludvig spelade match igår och gjorde mål. Kanonskott från 35 meter, Adrian spelar imorgon, hemmapremiär. Idag var vi uppe på hans skola på fritidshemens dag, fikade ich gick tipspromenad, halv storm och det är ingen värme, våren är verkligen sen.

Peter och Petra planerar att komma på onsdag kväll och stanna till på fredag, det är den traditionella vårmarknaden på fredag, artister på torget mm, Lady Gaga kunde tyvärr inte komma...

Vi grejar med tomten och huset och har faktiskt bara 5 veckor kvar till semestern, jag gillar inte att ha tidig semester. Har utverkat några dagar V30 när det är Malmamarknaden..

Ha det bra och shoppa loss!

2010-05-10 @ 22:21:57
Postat av: tilda

Ett tips! Nu drar jag igång min första tävling och jag vill att du ska vara med. Tävla och bli min stjärnbloggare här : http://tildaforsgren.se/?tmp=10223116

2010-05-10 @ 22:35:31
URL: http://Http://TildaForsgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0