En liten update

Det var ett bra tag sen jag skrev här så nu är det dags för en liten uppdatering.

Julen här i NY var bra, vi firade hos Genes bror på juaftonskvällen, åt pasta som "julbord" detta år, lite ovanligt men inte alls överranskande.

På juldagsmorgonen drack vi varm choklad och öppnade julklappar, sen bar det av in till city för mig och Sammy. Vi såg Knicks - Chicago Bulls på Madison Square Garden. Jätte kul var det, hände betydligt mer i den här matchen än vad det gjorde när jag såg på baseball.

 

På söndan började det snöa och det blev såklart kaos. Måndag natt blev det strömavbrott och huset blev väldigt kallt. På morgonen åkte vi iväg till palisades mall och shoppade lite, åt på cheesecake factory och försökte dra ut på tiden så dom skulle hinna fixa tillbaka elen hemma till vi kom hem.

Men det gjorde dom såklart inte. Det var 12 grader inne i huset när vi kom in, och jag var sjuk. Förkyld med feber. Så vi tog in på hotell i grannstaden och beställde in roomservice.

Tisdag så kom vi hem till ett varmt hus och jag låg sjuk till torsdag.

Då var vi lagom rastlösa och åkte in till city för att gå på Madame Tussauds.

 

Och på fredagen var det nyårsafton. Vi hade bokat bord på en fransk restaurang inne på Manhattan så vi åkte in dit och åt god mat.

Sen resten av tiden shoppade vi, åkte skridskor i central park och bara myste :)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mormor Sol-Britt

Men så söta ni är.Värmer i hjärtat att ni hade mysigt i jul o nyår.Vilken tur att Sammy kom till dig.Det kändes bra för oss här hemma .Vi saknade ju dig förstårs, nu börjar planeringen inför din hemkomst.Lovisa o jag diskuterar vad o hur.Längtar----.

2011-01-09 @ 10:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0